DLA UTRZYMANIA WIĘZI

  • Dziecko po to, aby utrzymać tę więź jest gotowe poświęcić własne potrzeby, pra­gnienia, zdolności, zaprzeczyć swoim odczuciom, a nawet rzeczywistości. Często chroni dobre imię rodziców nawet wbrew oczywistym krzywdom, jakich od nich doznaje. Ważne jest, żeby nauczyciele to rozumieli i brali pod uwagę w swoich poczynaniach wobec dziecka.Rodzice ponoszą odpowiedzialność za własną relację z dziec­kiem, natomiast nie ponoszą odpowiedzialności za relacje nauczyciela z dzieckiem – za zabezpieczenie jego praw, uczuć, potrzeb, wartości w kontaktach z dzieckiem. Rodzice nie mają bezpośredniego wpływu na to, jak ich dziecko zachowuje się w szkole. Zachowanie dziecka jest wypadkową wielu różnych czynników, nie tylko wpływu rodziny, ale także, np. rówieśni­ków czy wreszcie samych nauczycieli. Rodzice (w przeciwień­stwie do nauczycieli) nie mają możliwości bezpośredniego zareagowania na niewłaściwe zachowania dziecka w szkole (co nie oznacza, że takie zachowania akceptują lub nauczyli ich dziecko).
Witaj na moim blogu! Jestem nauczycielką w Liceum, wiem jak ważna dla człowieka wchodzącego w dorosłość jest wiedza jaką posiada. Serwis poświęcony jest edukacji o rozwojowi. Jeśli podobają Ci się artykuły jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do śledzenia serwisu na bieżąco!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: